Al onze hosting accounts worden uitgerust met spamexperts, een externe spamfilter die zeer accuraat de ontvangen email filtert. (indien gewenst ook uit te breiden met uitgaande mailfilter). Natuurlijk kan er wel eens een spam mailtje doorheen glippen, maar doorgaans werkt deze heel goed.
Bekijk de incoming > logs op https://spamexperts.registrar.eu/
Mocht u geen wachtwoord hebben, kunt u er hier eentje aanvragen
Op de webserver staat ook spamassasin geinstalleerd, maar deze laat spam default door. (dit gezien spamexperts al zeer effectief is) Deze setting kan je aanpassen door in te loggen in het directadmin account, en dan wordt ook deze spamfilter actief.
Ervaart u ineens een grote toename van spam, is dat niet zoals het hoort, en zullen wij een onderzoek starten. Vaak is dit eenvoudig op te lossen als wij de oorzaak weten. Soms is het een verkeerde DNS instelling, en soms worden op extra domeinnamen/ websites emails geforward, die zo niet gefilterd worden en de spamexperts omzeielen...
Laat het ons weten dat u veel spam ontvangt, en deel deze met ons
Graag hebben wij inzicht in de ontvangen spammails. Gooi ze niet direct weg.
Zo kunnen wij de route achterhalen hoe ze uiteindelijik in uw mailbox terecht komen. U kunt ons de emails toesturen, of wellicht kunnen we meekijken met uw toestemming in uw inbox.
Optie 1) Verstuur de spam emails via we transfer
Open uw (outlook) emailprogramma, en open in een browser de website wetransfer.com.
U kunt de betreffende emails slepen naar wetransfer, en deze emailen naar ons via info@artdigital.nl
(direct emailen zal mogelijk niet gaan, omdat ironisch genoeg een spamfilter deze mails kan weigeren).


Optie 2) open de eigenschappen van de ontvangen mail, en verstuur ons deze als tekst per mail.

In outlook: dubbelklik in het lijst overzicht op de mail,zodat deze email geopend wordt in een zwevend venster .
Ga links boven de email naar bestand > en klik op de button 'eigenschappen'
In het volgend venster kopieert u de tekst uit het vak internetheaders
Dit begint vaak ongeveer zo:
Return-path: <info@uwdomeinnaam.nl>Received: from cloud.eblocks.hosting ([::ffff:127.0.0.1]:57364) by cloud with LMTP; Fri, 13 Dec 2024 13:30:24 +0100Received: from localhost (localhost [127.0.0.1]} ......etc etcDoet dat met 1 of twee ontvangen mails...
Met deze gegevens kunnen we achterhalen welke route de mail heeft afgelegd, en waar de oorzaak ligt